A szex a legjobb női, edzés előtti formula?

A jelenlegi konszenzus az, hogy a prolaktin felelős az orgazmus utáni tétlen, nem ingerelhető szakaszért. Csökkenti a nemi vágyat és mint azt olyan jól tudjuk, látványos álmosságot alakít ki. Úgy tűnik, hogy a nők sokkal kevésbé szenvedik el ezt a refrakter időszakot, ezért néhányuk képes többszörös egymást követő orgazmus elérése. 

Számos más, orgazmus utáni változás is létezik. A nőkkel végzett képalkotó (fMRI) vizsgálatok azt mutatták, hogy az agy izgalmas változásokon megy keresztül az orgazmus után. Ide tartoznak a relaxációval, érintéssel, jutalommal, memóriával és fájdalomérzéssel kapcsolatos területek fokozott aktivitása. Nyilvánvaló, hogy az orgazmus elég megbízható fájdalomcsillapító a nők számára. Ez a hatás az orgazmus után órákig tarthat. Ezzel együtt csökken a szorongás és kevesebb az aktivitás az agy azon részeiben, amelyek a félelemmel társulnak. A fiziológia hasonlít a “transzszerű” állapotokra.

Sajnos olyan tanulmányt nem találtam ahol, a  szex által kiváltott változások, súlyemelésre vagy futó tempóra való változásait mérték volna .

Kevesebb félelem, kevesebb szorongás, hegyesebb koncentráció és nagyobb fájdalomtűrő képesség? Az optimális mentális állapotnak hangzik. Lehet, hogy az orgazmus fokozza a nők teljesítményét? A kutatás még nem létezik, de számomra valószínűnek tűnik.

Vagyis az kiderült, hogy a szex nagy valószínűséggel egy terhelés utáni rehabilitációs formula. Ezt biztosan tudjuk.

Fiúk, sorry. Nincsenek hasonló vizsgálatok a férfi agyról és az orgazmusról. Úgy néz ki, hogy az orgazmus félelemre, szorongásra és fájdalmainak csökkentése főleg a nőkre jellemző. Ránk nagyon csekély ideig hat ilyen módon.

Mi a helyzet az önkielégítéssel?

Különbségek vannak a maszturbáció és a szex között. A maszturbáció egyedüli erőfeszítés, ezért elvárnánk, hogy az oxitocin kevesebb legyen. Valójában ez a helyzet. Ez általában nem olyan ösztönző vagy kielégítő a tényleges közösüléshez képest. Így a proklatin szint változás is elmarad a társas próbálkozáshoz lépest. 

A jóból is megárt a sok?

Mi lesz az orgazmus gyakoriságával? Van-e esetleges hátránya az egészség vagy a fitnessz tekintetében?

Két megközelítés létezik

Az egyik az erotikus ingerek használata. Úgy tűnik, hogy megbízhatóan növeli a tesztoszteron szintet a férfiakban. Valójában az erotikus ingerek megnézése az edzőterembe való beutazás előtt növelheti az erőt és a teljesítményt.

Az egyik tanulmányban a tapasztalt sportolók, négy perces részleteket néztek egy szomorú, vicces, agresszív, motivációs vagy erotikus videoklipből. Hormonaikról mintát vettek a videó előtt, alatt és 15 perccel később. A videó után egy relatíve nehéz guggoló edzést hajtottak végre.

Az erotikus film tesztoszteron válaszokat és erőnövekedést eredményezett, mint az agresszív film, de a kortizol emelkedése nélkül.

A másik nézőpont a befejezett aktust vizsgálja. Míg az erotikus ingerek és a szexre való felkészülés emelik a tesztoszteron szintet, úgy tűnik, hogy a tesztoszteron szint csökken az orgazmus után. Ez nem lenne meglepő, mivel a magas prolaktin szintről tudjuk, hogy elnyomja a tesztoszteront.

Önmegtartóztatás

Egy kicsi, férfiakon végzett vizsgálat azt mutatta, hogy az orgazmus elkerülése emeli a nyugalmi tesztoszteron szintet és fokozza a várt tesztoszteron szint emelkedését. Ez a tanulmány kimutatta, hogy a tesztoszteron nem esett le az orgazmus utáni napokban. Viszont kimutatta, hogy emelkedik, ha az újabb orgazmus legalább hét napig várat magára.

Más tanulmányok vegyes képet adnak ezen a területen. Általában az a helyzet a hormonokkal, hogy személyenként nagyon változóak és érzékenyek az időzítésre és a kísérleti tervezéshez kapcsolódó számos külső tényezőre, mint pl.:  a másik szobából megfigyelő kutatók stresszhormonokat és alacsonyabb tesztoszteronszintet eredményezhetnek.

Van-e olyan adat, amely szerint a szex segíti vagy akadályozza a testmozgást?

A tanulmányok nagy része a szexet 8-12 órával a sportesemény előtt vizsgálta!

Továbbra is figyelmen kívül marad a szex sportpszichológiai vonatkozása, és az intenzitást sem veszik gorcső alá. Nyilvánvaló, hogy egy két órás, többszörös orgazmusos szexelés egy nagy mérkőzés reggelén probléma lehet.

Van még mit tanulnunk a témáról. Bár az önkísérlet valószínűleg élvezetes lehetőség a legtöbbünk számára.

Rövid összefoglaló

Biztosak lehetünk abban, hogy a szex a regenerálódásban nagy szerepet játszik. Az orgazmus élvezése egy fárasztó edzés után elősegíti az edzés utáni regenerációt.

A dopamin szint csökken és a szerotonin szint emelkedik. Ez a nyugodt fiziológia jellemzője. Ebben az állapotban kevesebb mentális aggodalmat élünk meg és nagyobb figyelmet tudunk fordítani a jelen pillanatra.

A legnagyobb hatás a prolaktin szint emelkedésében látható, amely sokkal kifejezettebb a férfiaknál. Valószínűleg ez a fő tényező az orgazmus után könnyű elalvásra, és ezért szenvedik a férfiak jobban ezt a sztereotípiát, mint a nők. Mint már említettük, néhány kutatási vonal arra utal, hogy a prolaktin átmeneti megemelkedése pozitív hatással van a tesztoszteronra, míg a krónikusan magas prolaktin szint nem.

EZT VIDD MAGADDAL – TIPPEK

  • Srácok. Ölelkezés. Csökkenti a kortizol szintet és a párotok is meghálálja. Érdemes a szexet nem közvetlen az edzés elé helyezni. Ha erotikus ingerek után sikerül sportolni, kiaknázhatod az erőnövekedést és a tesztoszteron szint növekedését.
  • Hölgyeim, van néhány jelzés arra, hogy edzés előtti és az edzés utáni orgazmus is előnyös számotokra.

Noha nincs meggyőző bizonyíték arra, hogy a szex bármilyen módon akadályozza a teljesítményt, ez valószínűleg sok tényezőtől függ.

Van valami arra utaló jel, hogy a szextől (férfiak) való tartózkodása 5-7 napig növelheti a tesztoszteron szintet. Van értelme a hét során keményen edzeni, majd hétvégén szabadon ereszteni a vágyat. Azt hiszem egy verseny időszakban lehet fontos.

Egy dolgot tudunk meggyőzően! Az egészséges, és fitt emberek egészségesebb szexuális életet élnek és kevesebb szexuális diszfunkciót szenvednek el.

Az edzés rutinod kialakításában és az egészséged visszaszerzésében biztosan tudlak segíteni, a hálószobába nem megyek ígérem.
info@czimmerpatrik.hu


Az eredeti cikk a t-nation.com – on jelent meg.

Néhány tanulmány és hivatkozás:

Abstinence increases testosterone levels: Pubmed 11760788

Female masturbation increases pain tolerance: Pubmed 22375640

Brain changes with orgasm: The work of Barry Kamisurak. Rutgers University.

Sex and performance: Pubmed 11086746

(Visited 49 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük