Egyszer valamikor régen indiánok vezettek át egy csoportot a hegyeken, jól haladtak. Az Indiánok megálljt kértek és leültek egy fa tövébe, mindenki értetlenül állt és kérdezték miért ültek le? Miért nem mennek tovább?

„Ha ilyen gyorsan megyünk a lelkünk nem ér utol, be kell várnunk a lelkünket”

Azt gondoltam, hogy a korona vírus tanulságos lesz és megtanulunk lassítani. Ebben a pillanatban beindultak a #mostvanráidőd üzenetek, hashtagek. Elárasztottak minket információval, tanfolyammal Netflix előfizetéssel és mindezt, úgy hogy azt érezd ha nem szállsz be, lemaradsz. De miről?

Egy bölcs mondás szerint úgy lehet a leghosszabb és tartalmasabb életet élni, hogy arra figyelünk, amit éppen csinálunk: ha eszel, egyél, ha iszol, igyál, ha ölelsz, ölelj… Vagyis légy jelen. Tudom könnyű mondani, de ha multitaskingban vagy, beszélsz miközben emailt írsz és eközben kávézni próbálsz egy fánkkal, nem tudsz figyelni.

A vége az, hogy semmit nem csináltál rendesen. A multitasking jól hangzik, de valójában nem egyszerre végzett feladatok, hanem egyfolytában megszakított részfolyamatok összessége. Ami jóval nagyobb stresszt és alacsonyabb hatékonyságot váltanak ki.

“It is not the daily increase, but the daily decrease. Hack away the unessential.”

Bruce Lee

Én így fordítom magamnak: Nem a napi szintű feladat mennyiség növelése hanem azok csökkentése a kulcs! Szabadulj meg attól, ami nem a legfontosabb.

Volt olyan érzésed hogy jött a pihenés ideje, és halomban álltak a tananyagok, és a videók és az ebookok, az elmarad szoba felújításról nem is beszélve, majd a szorongásod oldása céljából  mindegyiken végig rohantál, de a végén semmit nem építettél be az életedbe?

Ez a legnehezebb: beépíteni a leghasznosabb és legfontosabb life hackeket. Ugyanis ma tényleg szinte mindenre találtunk már megoldást, lelki és egészségügyi értelemben, de mi az, ami miatt nem tudod megvalósítani?

Már tudod: még a légzésünk sincs rendben! Az alvásminőségről, cirkadian ritmusról nem is beszélve és hol vagyunk még az ésszerű mozgástól, táplálkozástól és a lelki egészségtől?

Elolvastunk könyveket, megnéztünk videókat és podcasteket, majd végül onnan folytatjuk ahol abbahagytuk, mint a korona vírus esetében…

Még pedig azért mert a rutinok olyan sémák, amik végzése közben nem kell döntéseket hozni. A mai ember egésznap csak dönt! Ez nagyon fárasztó az idegrendszer számára, így nem csoda, ha számtalan berögzült „rituálét” alakítunk ki, addig sem kell gondolkodni. Ugyanis az emberi szervezet továbbra is a kötelező minimum felé próbál haladni és úgy túlélni.

A rendszer felülírásában az első lépés, hogy észreveszed, milyen mintázatot használsz!

Erre mi az edzésben és a coachingban is naplózást használunk. 2 hétig naplózzuk az adott tevékenységet – legyen ez kávé és a folyadék fogyasztás a példa kedvéért. A 2 hét után objektíven látjuk, hogy átlag napi 4 kávé és 1.5 liter víz fogyott, gyakori a fejfájás éjszakai görcs alkalmanként migrén. Persze mert dehidratált az illető és a koffein jelentős mennyiségű magnéziumot von el a szervezettől. Vagyis a napló segít azonosítani a mintázatot, ettől kezdve van esélyünk beépíteni 1- aza 1 új szokást. Legyen az a vizes palack amivel mérni tudsz, és egy tánlázat otthon a hűtödön amire ráirod egynap hányszor raktad tele. Majd egy másik ciklusban csökkented a kv-t akár csak koffeinmentesre első körben, Lehet hogy eltelik 2 hónap mire a napi 1 kv 2.5 liter folyadékot sikerül elérni. De elérted! és mi az a 2hónap egy egész élet szokásrendszeréhez képest!

Rengetegszer látjuk hogy valaki megérkezik a terembe heti 5 edzés mert most én zúzok és 3 hét múlva sehol…

hogy jönnek ehhez az indiánok? Hogy lassíts le! Gondold át mi a valóban fontos és tudni fogod merre irányítsd az energiád! És ha meg is tervezel 10 lépést akkor is az elsővel kezd!

Ma nagyon nehéz a hiteles információt megtalálni, de nem az a nagy tudomány! A tudomány az, hogy mit tudsz belőle beépíteni és megvalósítani!

De ha mindig csak mész és nincs időd venni egy levegőt, beleszagolni a tavaszi pirkadatba vagy élvezni egy pohár bort úgy igazán? Akkor mi lesz veled? Vagy mindig mások társaságát keresed akkor is ha éppen egyedül lehetnél, akkor csak elszenvedője leszel az életednek aki egyszer csak azt veszi észre hogy jaj ennek vége lett.

Biztos, hogy kell még egy tanfolyam? Biztos, hogy kell még valami amivel eltakarod azt, ami bent van?

Állj meg, hogy utolérjen a lelked!

Útravaló:

(Visited 60 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük