Miért teszik ezt olyan nagyon komplikálttá?
Miért látszik bonyolultnak?
Fit legyél, de mire?

Ugye, nem is olyan könnyű megválaszolni, hogy miért edzel? Vagy miért kezdenéd el?

Amíg kezdő vagy és anatómiai szempontból egy jó mobilitás és testsúlyodhoz képest jó erőszintet elérsz, megúszhatod a pontos célkitűzést.

Megtanulod az alapokat, fejlődik a mobilitásod, erősödsz, jobban bírod a lépcsőzést. Megy a húzás, tolás, fej fölötti munka. Megtanulod, hogy csípőből is lehet mozdulni nem csak derékból és egyre könnyebek a nehéz cipelések.

Ezt mind nagyszerű, de innen merre?

Itt már nem lesz elég az egészség, mint motiváció, vagy a lapos has. Ezeket nem lehet elérni, mert túl tág fogalmak. A fitness mítoszok, hiedelmek, táplálékkiegészítő gyártók és a plakátok pontosan arra gyúrnak, hogy egy levegős és lehetőleg elérhetetlen célod legyen.
Hogy profikhoz hasonlítsd magad. Az emberek nagy része a stratégiájukat divatos edzőkre alapozzák, és a legismertebb fittness mítoszokat szenvedik el még mindig…
(A több információból egyre nehezebb kiszűrni az igazit, pedig Magyarországon nagyon komoly szakember gárda képződött ki az elmúlt időkben!)

A leggyakoribb mítoszok mindig a leglátványosabb, lehetőleg az USA-ból vagy keletről érkező csodatechnikák vagy eszközök. Ha figyelmesen megnézed a fitness ipart, kevés új eszköz maradt meg hosszú időre, ami viszont megragad, az maradt is. (pl: SMR, TRX, Bosu)

Sajnos a legpopulárisabb programok sok esetben a lehető legrosszabb választás egy átlag fizikummal rendelkező ember számára. Sokan szenvednek emiatt és kockáztatják az egészségüket, boldogságukat néhány látvány vagy rövidtávú cél érdekében.

A tudat alatti gondolat:
„HA………. akkor az emberek szeretni/követni/csodálni fognak!

Kiegészítheted a rád igazzal, kockahassal, 150kg-os fekvenyomással, vagy valamilyen street workout trükkel.

Ezek egyike sem fontos az egészség és az atletikusság szemszögéből. Az egészség az életed minősége. Számomra az élet hosszúsága csak úgy értelmezhető, hogy abból hány évet töltünk jó egészségben, minőségben. Nem az hogy hány évet élünk túl.

Nem az hogy hány évet élünk túl! Hanem hány évet élsz meg!

Ezek fényében akkor mi a fitness?

Szótár szerint: alkalmasság.

A szabadság, hogy kipróbálhass új dolgokat. A képesség, hogy félelem nélkül mozogj és alkalmazkodni tudj a környezet kihívásaihoz erőlködés nélkül. Szabadság a fizikai testben. Ez fitness.

Elérhető a legalapvetőbb összetett gyakorlatokkal és állóképességi munkával. Nem kell hozzá a bonyolult edzésterv, és sok esetben még eszköz sem. Te is el tudod érni akár még ez év végére. Fura igaz? Robbanásszerű életminőség változás egy olyan irányba, ahol még soha nem jártál, ezért nem is tudod milyen ott lenni.

A másik megközelítés:

Fitt vagyok, de mire?

Tág értelemben az élet kihívásaira. Szűk értelemben, például maraton teljesítésére, vagy 200 kg megemelésére stb. A saját agymenésedre. A büszkeségedre.

Az egyének, akikkel együtt dolgozom, ha olykor nehezen is, de kitaláltak egy célt maguk elé.

  • Megfogalmazták.
  • Segítséget kértek hozzá, hogy biztosabb és rövidebb legyen az út.
  • Csinálják.
  • Nagyon komoly eredményekkel!

Mi az elég fitt?

  1. Ha megvan a konkrét sport célod, akkor elég fittnek lenni xy kihívás teljesítésére.
    Példa: Jön a Mecsek enduro, az év egy legfontosabb MTB eseménye, a felkészítő csoporton bringa specifikus erő fejlesztéssel foglalkozunk. A célból, hogy a verseny eredmény jobb legyen, és minimalizáljuk a sérülés veszélyt amennyire lehet.
  2. Amennyire te konkrétan meghatározod.
    Példa: Térdműtét után újra futni. Erőemelni. Gerinc törésből felépülni. Jól mozogni/ kinézni 50 felett is. Megtanulni a teljes 1 lábas guggolást. Elvégezni 5 szabályos húzódzkodást. Lefutni egy félmaratont. Megismerni a saját határait. Superhero-vá válás: erőemelés elit sajáttestsúlyos gyakorlatok kombinációja, állóképességgel vegyítve. 100 kg-val 30-at guggolni. Munkahelyi ártalmakat ellensúlyozni. Testtartás korrekció.
  3. Amennyire csak tőled telik.
    Példa: Logikusan felépített erő-állóképesség és ügyességi feladatok a megfelelő olyan mennyiségben és felosztásban ahogy az időd és életed engedi.

Látod?

Van, amelyik célt még ki kell fejteni, de mind lebontható lépcsőkre és mérhető az eredménye.

Nincs olyan, amit muszáj csinálnod. De választhatsz utat egy jobb minőségű élethez.


Mi a te célod ezzel a fantasztikus biomechanikai gépezettel, ami a tested?

Bármerre indulhatsz éppen ettől nehéz. De a döntés különbözteti meg a gyengét az erőstől.

Melyik akarsz lenni?

Aki majdnem döntött, vagy aki megcsinálta?

(Visited 13 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé.