Balázst régóta ismerem bringás körökből, amikor kiderült számára mivel foglalkozom és elmondtam neki, hogy szerintem lehet segíteni a problémáján, jött is felmérésre. Az már csak az élet játéka hogy azóta munkatársak is lettünk a Boostworx-ben, ahol kerékpárok rugózó elemeit és minden gondját, baját orvosoljuk.

Amikor megjött, túl léptünk a testösszetétel mérésen. Majd elkezdtem faggatni sport és sérülés múltról. Volt minden féle szakadás, zúzódás, törés. Mindez ülő munkával társult, így a beszélgetés alapján is majdnem biztos voltam a szokásos rövidülésekben és diszfunkciókban.

De mi okozza a ferde érzést a bringán?

És miért csak az egyik lábát csapja oldalra tekerés közen? A hagyományos FMS felmérés közben nem vált egyértelművé az asszimetria, hiszen magas majd 190 centis létére egészen ügyesen és jó mobilitással mozgott.

Mentük, illetve kerestünk tovább, specifikusabb mobilitási tesztekkel.

Kezdett kibukni az igazság. Kezdjük ott, hogy az ülő munka okozta előre esett vállain túl sérülésből eredően a jobb felkar csont jóval előrébb állt a tokjában, és mivel a bringa kormány fix, merev dolog ezért kénytelen a csípőjét baloldalon előre tolni kompenzáció képpen.

Innen indult a buli. Jobb Horpasz rövidebb, mint a bal, a bal farizom sokat görcsöl tekintve, hogy a ferde tartás miatt állandóan erősebb tónusban van.

Fel volt adva a lecke, de legalább már tudtuk mivel állunk szemben.

Balázs lábból jóval erősebb, mint a felső teste, így mielőtt bármibe is belekezdtünk volna saját testsúlyos gyakorlatokat tanultunk, a törzs centralizációját, a feszítést és erő légzést. Váll és felső hát mobilizáló elemeket vetettünk be mindezt erő növelő elemekkel tűzdelve. A sportághoz és erő edzés jellegéhez szükséges nyújtásokat hamar beütemeztünk, de magában a teljes mozgás tartományos mozdulatok is megtették a maguk áldásos hatását.

Erre szoktam mondani, hogy:

“Az erő a korrekció, nem a 10 féle gumiszalag és a fit ball, bár ezeknek a helye is megvan.”

Jött az erő és a tudatosság, igyekezett hátra húzni a vállát a helyére, és közben a húzó gyakorlatok hatására a vállöv szépen nyílt.

Maribori bike-parkozás után megjegyezte, hogy valószínűleg a fekvőtámaszok amiket csináltattam vele megmentették az életét hiszen volt egy pár necces kanyar és ugrás amit erőből tudott megtartani.

Három hónap után eljutottunk oda, hogy a kompenzációk és erő terén a féloldalas, 1 lábas 1 kezes gyakorlatokat is tudjuk biztonsággal gyakorolni. Útban vagyunk sportágspecifikus robbanékony erő kifejlesztéséhez. Viszont Balázs hüvelykúj szalag szakadása behúzta a kéziféket egy időre, viszont a munkával így sem állunk le.

Nagyon egyszerű képlet ez is ha messziről nézzük. Eddig éltem és sportoltam valahogy ->elkezdett fájni -> gond van -> segítséget kérek mert változni akarok -> tettek mezeére lépek -> Működik! -> újra mosolygok nem fáj a sportom és erősebb vagyok mint valaha!

Neked mi a kedvenc sportod?

Szeretnél jobb lenni?

Mérjünk fel, javítsunk a funkcionalitásodon és legyél jobb sportoló egy egészségesebb testben!

(Visited 28 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé.