otthoni edzés

Bárki, aki sporteszközt keresett a vírus első hulláma óta, nagy meglepődéssel észlelhette a Decathlon és a Hervis lecsupaszított polcait, egy-két gyerekek által megcibált szalagot és szétdobált kézi súlyzót leszámítva. 

Oké akkor rendelünk, de mit?

Én magam nem vagyok mérvadó, hiszen az edzés, a mozgás szabadság a hobbym is. Így kifejezetten sok otthoni eszközöm van amellett, hogy bármikor bemehetek edzeni a termünkbe.

Ezzel szemben mióta házhoz is járok a sportolóimhoz, úgy érzem bátran levonhatok néhány következtetést:

  • 1-2  gumi szalag mindig jól jön, és a rövid szalagokat se felejtsük!
  • Ha nincs eszköz, csak asztal meg szék — az is elég, de nem örökre.
  • A kettlebell jó, de a több kettlebell még jobb.
  • Egy számodra megfelelő vastagságú, nem csúszkáló jóga matrac kell és pont.
  • A lenézett, állítható, kofferben beszerezhető kézi súlyzók ideje újra eljött.
  • A fránya húzógyakorlatok eszközei: kampó a falba és trx vagy húzódzkodó rúd az maga az álom.
  • Az ugrálókötél is jó, csak járjon mellé türelmes vagy süket alsó szomszéd. 🙂 Vagy eddz vele kint a szabadtéren.
  • A drága kardiógép olyan, mint egy rosszul méretezett törölköző-szárító. Ugyanitt alig használt futópad, ellipszis szoba bicikli eladó…
  • Ha görgőbe raknád a bringád készülj részletes edzéstervvel másképp az unalom felőröl.
  • A legtöbb hobby sportoló célja otthoni edzés parkkal is elérhető. Gyakran még a profiké is. De a terem szagát, érzetét, a motivációt és a társaságot nem tudja pótolni.

Otthoni edzés “alapvetések”:

No 0.
A nulladik pont a tér, hogy ne verj le semmit és ne essen rád semmi. Egy szék vagy asztal, ami stabil. Egyszerű, masszív bútorok. Ajtófélfa különböző nyújtásokhoz.

No 1.
Otthoni edzés tekintetében, első körben legyen egy jóga matracod, vagy kellően nagy parkettás felületed, kopásálló térdekkel. Nagyon fontos, hogy a törzs stabilitási és a dinamikus gyakorlatoknál ne csúszkálj, mert veszélyes és nem hatékony.

No 2.
Erős partvis vagy seprűnyél. Lehetőleg fából.

No 3.
Bármi, amin lógni, függeszkedni, húzódzkodni lehet. TRX, Gyűrű, ajtókeretes rúd. Tudom, hogy ez a legmacerásabb és ez rontja legjobban a lakás képét, de annyira kinyitja a lehetőségek tárházát, a fejlődési potenciált hogy ez a top3 3. tagja. Ha nem tudod milyet és hogy rakd fel, kérj segítséget!

No 4.
SMR henger. Amihez némi segédletet itt találsz.

otthoni edzés

No 5.
Türkiz és sárga Decathlonos vagy hasonló gumi heveder, szalag.


No 6.
Egy nehéz valami! Bármi ami nehéz és fogása van. 20kg-os kettlebell, vagy bebetonzott vödör stb.

No 7.
Az a bizonyos pakolható tárcsás, csavaros súlyzó készlet. Fejfölötti munka és unilaterális gyakorlatok széles köréhez a belépő.
Valami ilyesmire gondolok: https://www.decathlon.hu/sulyzokeszlet-20-kg-os-id_8491831.html

Innen már tényleg az úri hóbortok jönnek.

Különböző súlyú bellek, szalagok. Kis masszázs labda, tornász keret. Súlymellény, edzőgörgő bringához, fitnessz gépek, szauna stb…

A fent említtet eszközökön, játékokon kívül vannak sportágspecifikus kütyük, amik jól jönnek a saját sportodban vagy sportjaidban. Ilyen mondjuk a mászók fogás erősítő boardja, de ezek listája teljesen szerteágazó.

Nagyon fontos záró gondolatnak tartom, hogy nem az eszköz parkod minősége fogja meghatározni az otthoni edzéseid végkimenetelét, hanem a rendszeresség és a következetesség. Ha ezeket van lehetőséged megtámogatni eszközökkel, hajrá!

(Visited 55 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé.