Miért érdemes képezni magad, olvasni, vitákba bonyolódni? Netán kritikával élni vagy kritizálva lenni? Mert ki kell építened a saját „bullshit detektorod”. Ebben például nagy segítség az egyetem, a komolyabb képző szervek workshopjai, vagy például a pubmed tanulmány kereső oldal.

biohack

Olyan mennyiségű info van a neten, biohackelésből, táplálkozásból, edzésből, hogy szinte ahogy felnyitod a böngésződ már vesztettél is. Fekete és fehér mellett van több tanulmány és több érv.

Ezután érdemes még tovább olvasni, még mélyebbre menni! Kritikákat figyelembe venni. Például amikor vegán cikkeket olvastam a fitinsavakról (antitápanyagok) nem nagyon szólt a fáma, de egy carnivore kritikában már igen. Viszont a vegánoktól megtanultam, hogy színhús nem feltétlenül kell.

Amikor azt hiszed mindent tudsz a témában, akkor zárod el magad a további fejlődés lehetőségétől.

A legtöbb sematikus, “ez mindenkinek jó” és “csak ez az egészséges” azért nem működik, mert nincs személyre szabva! Teljesen mindegy milyen jó egy diétás program, ha nem tudod betartani, és nem az életstílusodhoz szabott. Nem vagy egy birka a sok közül, nem jó ugyanaz a fű, csak hasonló, de mégis más. Az egyik legjobb módszernek tartom az időben korlátozott étkezést, de van olyan napom amikor direkt nem tartom! Mert jobban érzem magam, ha a reggel 6:00 órai edzés után eszem. Kipróbáltam, nekem hatékonyabb. Személyre szabtam. A tuti Facebookos diéta nem a vérképedhez, az edzés nem a célodhoz, van állítva csak keretrendszerek. Ugyanígy a divatos biohack. Valójában nem más, mint visszatérés az emberi alapvető működéséhez! Nézzük a két legismertebb biohacking tippet:

Biohack: “blokkold a kék fényt és hordj blokkoló szemüveget

A mindennapokat régebben a természetes sokkal jobban meghatározta: a Nappal együtt keltünk fel és a napnyugta után csökkentettük a fizikai aktivitást, mindig az adott évszaknak megfelelően. Ez a modern világban nehéz. Én a középutat keresem e kettő között.

Biohack: időszakos böjtölés

A természeti közeg amiből jövünk rendszeres koplalásra, majd nagy mennyiségű kalória bevitelre hangolta a homo sapienst, 2-300 év ezt nem változtatja meg. Itt újra a biohack az alapállapot felé fordulás.

Nem baj, hogy ma ezeket a dolgokat elnevezzük, csak vedd észre, hogy attól vagy jól és érzed magad erősnek ha biohackerkedsz, mert újra közelítesz az ember legoptimálisabb működéséhez! És nem a melatoninos cbd olaj lesz a biohack… csak egy újabb eladható termék.

És vajon mi volt a régiek biohackje?

Akiknek a mai hackelés olyan természetes volt, hogy nem is tudták, hogy csinálják! Erre biztosan nem tudom a választ, ahogy sejtem gyógynövény keverékek, gombák és energetikai rendszerek mély ismerete, mint például a Tai-chi vagy a meridiánok működése.

biohack

A mai megtehető legnagyobb energia igényű biohack az edzés. Az egyik legfontosabb hosszú távú befektetés. A bele rakott munka és tanulás, vezet végig azon az úton. Amiért ma elkezded, merőben meg fog változni.

A KÖVETKEZETES munka amit igényel, nem egyenlő a SOK munkával!

Ha heti 2 óra akkor abban legyél profi! Ha 12, akkor abból hozd ki a maxot! De az legyen meg minden héten! Terv szerint, szervezetten és tervezetten! És milyen trükkök, vagyis „hack”-ek segíthetnek az úton? Összeszedtem párat!

Nem drasztikus, egyenként is eredményt hozó technikák következnek.

1.Orrlégzés

A túllégzés, amikor valaki a száján lélegzik a nap jó részében és éjszaka sincs kontrollja a horkolás felett. Az így légző ember, nagy eséllyel alakít ki magának elhízást, asztmát, allergiákat és gyenge koncentrációt, alvási problémákat, nem beszélve a fogak és a fogíny gyulladásos problémáiról. 

Ezt egyszerű orvosolni, csukd be a szád, és vegyél levegőt az orrodon! Kivéve, ha éppen sprintelsz vagy a legnehezebb szett van edzésben (az orron be szájon ki még ott is jó lehet). Aki a második szintre akar ugrani éjszakára szájtapaszt rakhat fel – mi körülbelül fél éve használjuk. És szeretjük, hogy ez az első ősz-tél tavasz felső légúti megbetegedés nélkül, és kislányunktól sem kaptunk el ovis szutyi-mutyit. A Buteyko módszer fel itt tudsz elintulni.

2.Hidegzuhany

biohack

Az a diszkomfort, amit a zuhanyzás végi 30-90 mp hideg zuhany okoz, segít a tested és az elméd kontrollálásában, bizonyítottan hozzá járul az immunrendszer optimális működéséhez.

Hormonális „rendezőként” hat, és a bőröd is meghálálja. A váltózuhany más tészta, nagyon erős izomláz esetén szoktam használ 4-8 váltással.

Amennyiben nincs semmilyen keringési betegséget, próbáld ki, hogy elég bátor vagy-e eltekerni azt a kart vagy tekerőt a zuhanyban. Nem is olyan egyszerű!

A lista folytatódik a II. részben

(Visited 41 times, 1 visits today)

Írd meg a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé.